ابزار رایگان سایت

codes and tools for blog

اولین گردهمایی درگ تهران سال 94

ماشین بازها

سایت تخصصی خودرو

اولین گردهمایی درگ تهران سال 94

مسابقات درگ یا شتاب 400 متر در سال های اخیر به شکل نسبتا منظمی در تهران برگزار می شد اما در پی بروز برخی حواشی و تغییرات مدیریتی، ناگهان روند برگزاری این رقابت ها در پاییز سال گذشته متوقف شد و پس از تغییر ریاست فدراسیون اتومبیل رانی و تعیین سرپرست جدید برای این فدراسیون، وضعیت برگزاری این مسابقات برای سال 94 هم در هاله ای از شک و ابهام فرو رفت. ابهامات مربوط به کلاس بندی، تامین تجهیزات و قوانین فنی این مسابقات از طرف کمیته شتاب فدراسیون اتومبیل رانی همچنان پابرجاست.
با این حال در شرایطی که عموم علاقه مندان نسبت به از سر گرفته شدن این مسابقات دلسرد شده بودند، ناگهانی در روزهای گذشته گشایشی در این خصوص اتفاق افتاد و به لطف هماهنگی مسئولان هیئت اتومبیل رانی کرج و تیم برگزاری CarXR.ir که پیشتر نیز برگزاری این دست مسابقات را برعهده داشتند، محل جدیدی برای برپایی رقابت های اتومبیل رانی به علاقه مندان معرفی شد که حتی از محل قبلی نیز مناسب تر به نظر می رسد.
در انتهای اتوبان شهید همت غرب و بخش های افتتاح نشده این اتوبان مهم در فاصله پنج کیلومتری شهر کرج، مسیری به طول تقریبی 2 کیلومتر و عرض حدودی 50 متر برای برپایی مسابقات درگ در نظر گرفته شده است که می تواند ایمنی فوق العاده ای را حتی برای خودروهای بسیار سریع تامین کند. در واقع بعد از مسافت 400 متری که محل اصلی زمان گیری خودروهاست، ادامه مسیر به طول حدود یک کیلومتر دارای شیب قابل توجهی است که می تواند موجبات کاهش سرعت خودروها را فراهم آورد.
مراسم روز جمعه با ایراد سخنانی در رابطه با اهداف و شرایط برگزاری ایمن مسابقات درگ درکشورمان و اجرای حرکات نمایشی دریفت توسط رانندگان شناخته شده تهران و کرج آغاز شد. علیرغم عدم اعلام عمومی این برنامه هر لحظه بر تعداد خودروهای حاضر در محل افزوده می شد. در نهایت شمار خودروهای اسپرت، خاص و تیونینگ شده به حدود 150 دستگاه رسیده بود و یکی از بزرگترین گردهمایی های خودروهای خاص در سال های اخیر در حال شکل گرفتن بود.
در نهایت حاضرین مسیر اصلی انجام مسابقه شتاب را برای انجام چند رقابت دوستانه خالی کردند و علاقه مندانی که حدود یک سال از لذت رقابت های شتاب در مکانی امن و کنترل شده محروم مانده بودند، دلی از عزای در آوردند.
البته با توجه به غیر رسمی بودن رقابت ها، محیط دوستانه و عدم زمان گیری حرفه ای، صحبت از خودروهای برنده و بازنده در این همایش چندان درست نیست ولی در یکی از جذاب ترین مصاف های دوستانه شاهد رقابت راننده حرفه ای و قهرمان شناخته شده مسابقات درگ آقای کامران واقف با پورشه 911 کررا در برابر ب ام و Z4 35 تیونینگ شده بودیم که می توانید هیجان این مسابقه غیر رسمی را با مشاهده فیلم ضبط شده توسط دوربین قرار داده شده درون پورشه تجربه کنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 19 مهر 1394برچسب:,

] [ 21:17 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه